Froggit hp 1000 se pro bei AWEKAS anmelden

  • Hallo,

    ich bin der Neue aus Wernsdorf und möchte mich dem Wetter zuwenden. Eine Wetterstation ist schon aufgestellt (siehe Titel), gestern habe ich mich bei Awekas angemeldet. Ich möchte nun meine gewonnenen Daten weiter Auswerten und habe jetzt folgende Fragen

    Die Wetterstation ist bei Weather Underground angemeldet und läuft. Bin bei Awekas registriet und habe die AUSWETUNGSSOFTWARE Weather Display. Mein erster Anlauf war nicht von Erfolg gekrönt. in welcher Reihenfolge muss ich jetzt alles vernetzen?

    1. Froggit mit Wunderground ist erledigt.

    2. und jetzt wie weiter?

    Sorry ihr Profis für die blöden Fragen, aber alles was man kann ist einfach , oder?

    Grüsse aus Wernsorf:lol:

  • Ich dachte es läuft tut es aber nicht mehr es steht still. Keine Ahnung warum. Meine Station liefert konstante und Fehlerfreie Daten an WU kriege aber WD damit nicht zum laufen. Der erste Versuch hat ja zum Abschalten geführt.

    Schönen Abend

  • So WU läuft jetzt stabil mit Weather Display, aber ich bekomme einfach nicht mehr Awekas zum laufen. Irgendwas muss ich wohl noch falsch machen. Bin zwar der Meinung das ich bei WD alles richtig gemacht habe aber wetten würde ich nicht drauf. Haben Sie noch eine Kontrollmöglichkeit?

    Beste Grüsse aus Wernsdorf

  • Leider verweigert uns Froggit die Kooperation. Darum ist es schwer mit den Froggit Stationen Support zu betreiben. Frage an die Kollegen: Hat jemand die HP 1000 zum laufen bekommen?

  • Doch nochmal eine Frage an die Profis. Ich habe mal viele Stunden laufen lassen und festgestellt, daß ich wunderbar den letzten Monat komplett einlesen konnte in WU und die Intervalle des Dateneinlesens gehen auch kontinuierlich weiter auf WD daten werden aber nicht geliefert. Also kann ja dann auch nichts zu Awekas gelangen. Oder? Muss doch das Problem bei WU liegen! Habe gerade kontrolliert auf der App von WU. Das stehen auch die alten Werte drin auf meiner Konsole stehen aber die aktuellen . Was ist das nur für ein Mißt? Hat jemand eine Idee?

    Grüsse aus dem verregneten Wernsdorf:pillepalle:

  • Ich dachte die kostenlose Testversion ist vollwertig für 30 Tage? Das habe ich grad gefunden, ist das evenuell das Problem, der Vollversionsschlüssel?


    Testen Sie selber 30 Tage kostenlos Weather-Display!

    Vollversion:

    F�r nur 65 EUR inkl. 16% MwSt. erhalten Sie den Vollversionsschl�ssel

    Im SPAR-SET: Weather Display und Weather-Display Live Standard 89 EUR inkl. 16% MwSt.
    Im SPAR-SET: Weather Display und Weather-Display Live Premium 109 EUR inkl. 16% MwSt.
    Bestellen Sie einfach online.
  • Downloads

    Man kommt ja völlig durcheinander bei diesen Formlierungen

    Download
    Testen Sie v�llig unverbindlich 30 Tage lang Weather Display !
    Es gibt keinerlei Unterschiede / Einschr�nkungen gegen�ber der Vollversion
    Nach 30 Tagen startet Weather-Display einfach nicht mehr.
    Registrierte User k�nnen hier kostenlos die neuste Version herunterladen.
  • It is possible to upload to AWEKAS with your Froggit station. WeatherDisplay software is not required.


    All you have to do is use Fine Offset's WS View mobile app. This allows you to configure custom upload on the HP1000SE PRO. Here are the settings for the custom upload:


    Protocol type: WU

    Server: ws.awekas.at


    Path: /weatherstation/updateweatherstation.php?


    Station ID: Your account username

    Station key: your password


    Port: 80


    Interval: 1 minute (AWEKAS-Plus), otherwise 5 minutes


    If you want to use the WeatherDisplay software with the HP1000SE PRO, you must purchase the DP1500 device.

    English and Spanish are my native languages. If you see me post in a different language it is because I used Google Translate, so please excuse any discrepancies.

    Edited once, last by galfert ().

  • Smartphone with WS View app must be on same WiFi network as your display console to do the following one time settings change ..


    In the WS View app do the following:

    - Menu

    - Device List

    - Select your station console from the list

    - Click NEXT until you see Customized

    - Complete Customized settings for AWEKAS

    - Click SAVE

    - Click FINISH

    English and Spanish are my native languages. If you see me post in a different language it is because I used Google Translate, so please excuse any discrepancies.

  • hi, first of all thanks for being patient with me it's actually quite simple and yet something doesn't work for me again and again. I've done everything like this, I'm in the same WLAN network and the Device list remains empty. what am I doing wrong now? just uninstalled the app and reinstalled it, but the list remains empty. only when I click on station is it there. but doesn't take me where I need to go. Lg

  • Hello, reset the router and re-logged in all devices. Now it's time. Haven't looked at Awekas yet, or do I have to adjust anything else?. Surely something will last, isn't it?

    Thank you very much again.

  • If Device List is empty and does not show your display console then there is a problem.


    Possible problems:

    - The smartphone is not on the same WiFi as the display console

    - The display console is not connected to WiFi

    - The WiFi network does not allow communicating with other WiFi devices (often the case in enterprise networks).

    - You may be using WiFi extender and that may causing smartphone and display console to be on different network segments

    - You may have a double NAT situation. A double NAT is where more than one device is acting as a router and you have a router behind another router and maybe smartphone and display console are on different subnets.

    - The smartphone may prefer to use cellular data. Try turning off cellular data. Not airplane mode as that will turn WiFi off also. Only turn off cellular data. If you don't know how to do this, then you can also take the SIM card out of the smartphone to force WiFi only.

    English and Spanish are my native languages. If you see me post in a different language it is because I used Google Translate, so please excuse any discrepancies.

  • You probably have a typo. Check for extra spaces. Double check upper / lower case letters. Make sure you are using your AWEKAS username and not the station ID.


    Make sure your upload interval matches your account type. 300 seconds for free account. 60 seconds for AWEKAS Plus enabled accounts. Less than 60 seconds is only for Stationsweb accounts.


    Post the screenshot of your Customized screen.

    English and Spanish are my native languages. If you see me post in a different language it is because I used Google Translate, so please excuse any discrepancies.