Probleem met luchdrukmeeting

  • Hallo


    Ik ben sinds kort nieuw hier en heb een Bresser Wlan Clearview 7002586.


    Kort na de aanmelding van het station heb ik twee maal een email ontvangen van een admin met de melding om de luchtdruksensor na te kijken en te vergelijken met stations in de buurt. (De admin had de sensor geblokkeerd)


    Heb het nagekeken maar omdat ik niet direct een probleem vond op de email geantwoord zoals in de email stond, met vraag naar hulp.


    Jammer genoeg geen antwoord mogen ontvangen.


    Blijkbaar is dit luchtdrukprobleem een veelvoorkomend probleem op Awekas als ik het forum nalees, maar een echte oplossing is niet te vinden.


    Bij doorzoeken van informatie op de site van Bresser een (mogelijke) oplossing gevonden (dezelfde oplossing nadien gevonden op awekas, nl correctie luchtdruk invullen volgens gemiddelde met stations in de buurt).


    Deze toegepast en ik kon de sensor terug activeren.


    Nu stel ik vast dat de luchtdruk sensor al enkele dagen geblokkeerd wordt op de site, doch deze keer geen email ontvangen voor de blokkering


    Ook stel ik vast dat het verschil met de stations in de buurt niet meer hetzelfde is.


    Men zou dan elke dag het verschil moeten nakijken en eventueel aanpassen wil men correct werken.


    Ik kan echter de sensor nu niet meer zelf activeren.


    Wat kan het probleem nog zijn met de luchtdrukmeter en hoe los ik dit definitief op?


    En hoe krijg ik de sensor terug actief?


    AWEKAS ID:  33887

    • Offizieller Beitrag

    Hallo


    Bij AWEKAS is dit geen probleem maar bij verkeerd ingestelde weerstations. Wij hechten waarde aan correct geconfigureerde weerstations. De relatieve luchtdruk moet op de stations worden ingesteld (zoals beschreven in de instructies).

    Op uw station was de waarde 20 hPa te laag.

    We hebben de waarde nu handmatig gecorrigeerd in uw AWEKAs-gebruikersinstellingen:

    Controleer de waarde met de vraag:

    Controle van de luchtdruk

  • Hallo


    Vandaag opnieuw email van admin ontvangen over luchtdruk. (Zie hieronder)

    Ik heb niets aan de instellingen aangepast.

    Wat kan ik doen om dit probleem definitief op te lossen?


    Beste AWEKAS lid



    I.v.m. afwijkende sensordata heeft een van onze AWEKAS administrators de dataoverdrach tvoor de volgende sensoren van Uw station voorlopig gedeactiveert:



    nieuwe deactivering : Luchtdruk (gemelde waarde 1006.5hPa ) : - onbeperkt



    Voor meer details gebruik s.v.p. de link naar Uw sensorstatuspagina: https://www.awekas.at/nl/locking.php?id=33887



    Tijdelijke deactiveringen kunt u zelf weer activeren in uw AWEKAS-gebruikersinstellingen ( https://www.awekas.at/nl/benutzer.php )



    S.v.p. test Uw sensoren en de overdracht-techniek.

    Mocht U de deactivering als onterecht ervaren, neem dan s.v.p. contact met ons op.



    De administrator heeft volgende opmerking bijgevoegd: Luftdruck Differenz zu Nachbarstationen 26hPa, bitte korrigieren Sie den Luftdruck.



    S.v.p. bij navraag graag direct op deze mail antwoorden. De verantwoordelijke admin. zal met U contact opnemen.

    Opmerking: Dit is een e-mail welke door de admininistrator van het AWEKAS admin.-systeem is gemaakt



    Tracking: 1.2.2024 13:24 - Baal - id: 33887

    • Offizieller Beitrag

    Hallo

    Je kunt 2 dingen doen.

    1. nieuwe firmware van de fabrikant op het station laden (en bidden dat alles nu in orde is)

    2. contact opnemen met de fabrikant/verkoper en om hulp vragen. (en bidden dat alles nu OK is).

    Gruß aus Niedersachsen

    Greetings from Lower Saxony - Germany
    Ich antworte keinem User, wenn er nicht seine AWKAS ID in der Anfrage / in der Signatur angibt.

    I will not reply to any user if they do not include their AWKAS ID in their request / signature..

    Je ne réponds à aucun utilisateur s'il n'indique pas son ID AWKAS dans sa demande / sa signature.

    No responderé a ningún usuario si no incluye su ID de AWKAS en su solicitud / firma.


    Gruß Udo


    Stations ID: 9713