Nieuwe weerstationsinstellingen mogelijk

    • Offizieller Beitrag

    Het is nu mogelijk om elke sensor in de AWEKAS-gebruikersinstellingen te activeren en te deactiveren. Dit kan onjuiste transmissies tijdens sensor- of stationonderhoud, defecte sensoren of softwarestoringen voorkomen. U kunt elke sensor op elk moment zelf in- en uitschakelen.

    Als sensoren worden gedeactiveerd door beheerders, kan elke sensor zelf worden gereactiveerd , met uitzondering van een permanent blok . We doen een beroep op alle operators om de sensoren niet opnieuw te activeren voordat het probleem dat de deactivering veroorzaakte, is opgelost.

    Groen gemarkeerde sensoren zijn actief. Rood gemarkeerd zijn gedeactiveerd door de operator. Schakelaars met een grijze achtergrond zijn gedeactiveerd en zijn geblokkeerd door de admin. Om te ontgrendelen, stuurt u een e-mail naar administratie [at] awekas.at.

    Geel gemarkeerde schakelaars worden tijdelijk geblokkeerd door de beheerder en kunnen zelf opnieuw worden geactiveerd.

    &thumbnail=1


    Het aantal sensoren op de info-pagina komt overeen met de geactiveerde sensoren. Sensoren die niet nodig zijn of aanwezig zijn, moeten daarom worden uitgeschakeld.

    Ook het aantal te verzenden sensoren is sterk uitgebreid. Het kan nu

    • Buitentemperatuur
    • Luchtvochtigheid buiten
    • Interne temperatuur
    • Luchtvochtigheid binnenshuis
    • Luchtkwaliteit (PM2.5, PM4, PM10)
    • Windsnelheid en richting
    • Luchtdruk
    • Neerslag
    • Zonnestraling / helderheid
    • UV-index
    • 4 x extra temperatuur (vloertemperatuur, extra temperatuur)
    • 4 x extra luchtvochtigheid
    • 4 x bodemvocht
    • 2 x bladvocht

    worden verzonden. (rood = nieuw). Deze nieuwe sensoren worden geleidelijk geïntegreerd in het AWEKAS-stationsweb; de nieuwe sensoren zijn al opgenomen in de AWEKAS-data-API .

    Het infopaneel over de sensorstatus is ook opnieuw ontworpen. (locking.php -> vergelijking met naburige stations -> administratieve afsluitingen -> details)

    &thumbnail=1


    De hele site is nu ook geoptimaliseerd voor tablets en smartphones. Alle toestanden van de sensoren worden weergegeven. (Demo: https://www.awekas.at/de/locking.php?id=2 )


    &thumbnail=1


    De logboekvermeldingen zijn nu alleen zichtbaar voor de (ingelogde) operator en admins. Dit verhoogt de privacy van de betreffende stationoperator.

    We vragen alle operators om hun eigen gebruikersprofiel bij te werken op basis van hun sensoren.


    Met dank voor jullie medewerking !

  • Goedemiddag Paul,

    Ik ben nieuw in de groep en heb de volgende vraag.

    Ik heb een Bresser 7 in 1 weerstation model 7002586

    Mijn Id is 27759

    Ik zie een heleboel sensoren, maar mis de instrumenten voor binnen temperatuur en vochtigheid op mijn pagina.

    Alle sensoren staan op groen, maar zijn niet allemaal zichtbaar op mijn station en dus ook niet in de download naar excel.

    Ik heb pas muurisolatie gekregen en evalueer nu binnen met buiten temperatuur en bijbehorend gasverbruik, om te kijken hoe goed de muurisolatie is.

    Moet er iets geactiveerd worden, of moet ik iets speciaal doen.

    Bij voorbaat dank,

    Gerard Teunis

    • Offizieller Beitrag

    GeraldTgl

    Helaas is onze goede vriend Paul overleden.




    Ik zie op jullie site dat alle sensoren worden weergegeven. Welke gegevens ontbreken?

    Gruß aus Niedersachsen

    Greetings from Lower Saxony - Germany
    Ich antworte keinem User, wenn er nicht seine AWKAS ID in der Anfrage / in der Signatur angibt.

    I will not reply to any user if they do not include their AWKAS ID in their request / signature..

    Je ne réponds à aucun utilisateur s'il n'indique pas son ID AWKAS dans sa demande / sa signature.

    No responderé a ningún usuario si no incluye su ID de AWKAS en su solicitud / firma.


    Gruß Udo


    Stations ID: 9713