IMPLEMENTERING VAN INSTRUMENTENPANEEL IN DE EIGEN WEBSITE

• Voor Awekas Plus gebruikers bestaat de mogelijkheid op de eigen site het instrumentenpaneel te projecteren.

Met de volgende code kan het Flash Panel opgeroepen worden.
    Code:

http://www.awekas.at/premium/i…X&lg=d&eh=c&tz=0&header=1

De waarden na het ? moeten worden aangepast:

id=xxxx/xxxx moet worden vervangen door het Awekas stations nr. ( dit is het cijfer dat in de URL word aangegeven zodra men op de Awekas site het instrumentenpaneel oproept.)
    lg=d/ (Taalaanduiding) d=duits,e=engels,n=nederlands,f=frans,i=italiaans
    eh=c / (Schaalaanduiding) c=metrische eenheid, f=amerikaanse maateenheid
    tz=0 /(afwijking tijzône t.o. Awekas server ) dit is de afwijking in uren in verhouding tot de tijdzône van de Awekas server.) In middeneuropa is de waarde 0- dit betekend dezelfde tijdzône als de Awekas server
    header=1 ( Aanduiding van de zendtijd ) mogelijke waarden 1 en 0 - bij 1 wordt in in het bovenste gedeelte de tijd getoond wanneer de dataoverdracht plaats vond. Als de waarde 0 is wordt dit niet getoond.

Hou er s.v.p. rekening mee dat het instrumentenpaneel alleen op private sites en voor privé gebruik mag worden geïmplementeerd .( geen reclameoogmerk )

Het eenvoudigst is het de vermelding door middel van IFrame in te voegen.
    Hier een een korte code als voorbeeld:

<iframe src="http://www.awekas.at/premium/insert.php?id=2&header=1" height="697" width="600" name="AWEKAS Instrumentenpanel">
    <p>Ihr Browser kann leider keine eingebetteten Frames anzeigen:
    Sie k&ouml;nnen die eingebettete Seite &uuml;ber den folgenden Verweis
    aufrufen: <a href="http://www.awekas.at/premium/insert.php?id=2&header=1">Instrumentenpanel</a></p>
    </iframe>

Succes!
    Paul Scholten

Sinds jaar 2000 met het weer aktief.
    Momenteel in het bezit van de weerstations WS 2500 en WXR 815 van Cresta ( cresta live via meteohub).
    Verder ben ik lid van VWK en regioleider voor de VWK Oost Nederland.

• Ik heb een station 8381 Busch Krommenie

heb in het weekend een nieuwe configuratie gekocht station 15892 ook Busch Krommenie

en wil de pagina in mijn homepage plaatsen, dat lukt me niet

want 15892 wekt niet

• Busch Krommenie hallo,

Welke pagina wil je plaatsen? Instrumenten ?

De instrumentenpagina kun je volgens hier bovenstaande instructie plaatsen op je homepage, dus met de geldige 15892 als invoegcode.

Even uitproberen dus!

Groeten,

Paul Scholten

admin Awekas Nl.

Momenteel in het bezit van de weerstations WS 2500 en WXR 815 van Cresta ( cresta live via meteohub).

• Gute morgen

Mein alte station steht nog auf dem list (8381)

Wirkt jetzt gut

Frage, ist es möglich een zweite temperatuur mit Vantage Pro plus 2 zu plaatsen auf dem Übersicht?

Rein Wasscher

Busch Krommenie 15892

:)

• Beste Rein,

Een 2 de temperatuur op 1 overzicht uit 2 verschillende stations lijkt me te ingewikkeld.

Een extra Awekas account aanmaken met bijvoorbeeld Awekas Krommenie 2 kan wel.

Dan krijg je wel 2 overzichten separaat.

Succes!

Mvg.,

Paul Scholten

Awekas admin. Nl.

• goedemorgen Paul, ik heb het over 1 station, bij je Vantage pro kun je een extra temperatuur sensor aansluiten, voor bv de grond- of grastemperatuur. Deze kon ik altijd zichtbaar maken en dat wil ik eigenlijk weer. Op de homepage van Micheldorf in Oberosterreich zie je deze ook staan bodemsensor min en bodemsensor max. Ik was blij, dat dit mogelijk is bij Awekas.

• Rein dan kun je op de Awekas site via "Mijn Awekas "en dan naar "gebruikersgegevens klikken en daar bij Temperatuur sensor een 2 aanklikken en verder sensor naam aangeven.

Dan moet deze sensor ook in de Meteobridge worden aangevinkt en aangepast, zodat deze wordt toegevoegd.

Probeer dit maar eens.

Mvg.

Paul

• in metrobridge kan ik niet veel veranderen volgens mij,

wat vantage pro produceert stuurt MB door

ik kan in Awekas veranderen wat ik wil, er verandert niets op de homepage

bij temperatuur niet en niet bij bodemtemperatuur, dus ook geen naam veranderen

vriendelijke groet ReinW

• Rein,

Heb je op de Awekas website Krommenie bij instellingen ( rechts bovenaan) onderaan de bodemsensor beschreven? Anders wordt ie niet getoond.

Een 2 de sensor voor temperatuur ga ik navragen bij Othmar de chef van Awekas/Oostenrijk.

Anrwoord volgt.

Mvg.,

Paul Scholten

• Heb je de bodemsensor op "aan " gezet. ?? anders werkt het niet.

In bovenstaand voorbeeld staat ie op "uit "

Gr.Paul

• Rein,

Inderdaad hier kun je niets veranderen zie ik nu.

ik zou wel je niet meer actuele vorige Awekas station ID 8381 verwijderen. ( Mijn Awekas> gebruikersgegevens veranderen )

Je werkt immers nu met je nieuwe ID 15892 en die data worden gebruikt.

Als je in je gebruikersgegevens kijkt ( ID 15892 ) zie je dat hier de bodemtemperatuur niet wordt aangegeven.

Dan kan de meteobridge ook niets doorgeven aan Awekas uiteraard.

Denk dus dat in je software ( Weatherlink ) iets moeten worden aangepast om de bodemsensor door te geven.

Verder zou ik het niet weten helaas.

Groet,

Paul