geen data upload naar Awekas

• hallo

Sinds 28/10 14.42 is er geen data upload van mijn WD (en enkele andere station hier in Nederland) naar Awekas gedaan. Het weeractueel mijn website e.d. gaat goed.

Bij handmatige upload is de ftplog oke maar geen data op Awekas te zien.

Stations nummer 3608

dank !

• Othmar heeft zojuist veranderd URL systeem om te draaien op een nieuwe server voor "file" bij elk heel uur. Hij is momenteel op zoek naar een paar problemen met Brian van Weather Display

vertaald van Google

Cordialement/Regards
    Jean-Marie
    ID 1779

Albert Einstein a dit / said:
    "La connaissance s'acquiert par l'expérience, tout le reste n'est que de l'information."
    "Knowledge comes only with practice, everything else is information."

• Sinds een tijdje heb ik geen data upload van WL meer naar Awekas.
    Nu heb ik de upload geactiveerd via een directe link in Wswin.
    Ook deze werkt niet.

Weet iemand raad?

WePe

Heb je de wijziging ook in je AWEKAS instellingen aangepast>.

Graag je stationsnr. en Naam van je station opgeven.

Mvg
    Paul Scholten

Sinds jaar 2000 met het weer aktief.
    Momenteel in het bezit van de weerstations WS 2500 en WXR 815 van Cresta ( cresta live via meteohub).
    Verder ben ik lid van VWK en regioleider voor de VWK Oost Nederland.

• Willy,

Je ID nr. = 4544 en is te vinden in je instellingen > Mijn Awekas> (gebruikersgegevens veranderen.)

Omdat dataoverdracht geblokkeerd is op 8 november komen er geen gegevens over bij Awekas.

Oorzaak: The mail system <info@meteowijchen.nl>: host mxcluster2.one.com[91.198.169.9] said: 554 5.7.1 <info@meteowijchen.nl>: Recipient address rejected: Unknown recipient (in reply to RCP

Ik zal nu je data weer activeren en kijken of er dan data aankomen via je WSWIN directlink.

Mvg.
    Paul Scholten. Admin.
    Awekas Nl.

Momenteel in het bezit van de weerstations WS 2500 en WXR 815 van Cresta ( cresta live via meteohub).

• Betreft WSWIN melding weer/ weertoestand.

Na invulling weertoestand bij laatste tabblad rapporteren sinds enige tijd:

too many requests - try again later

Heeft jarenlang altijd gewerkt deze ftp upload, maar geen idee waarom de upload geweigerd wordt.

Iemand een hint??

Wim

• Hallo Willy,

Mogelijk is de Awekas - server een tijdje overbezet geweest ?

Ik had dit ook de laatste week, maar nu niet meer vanmorgen.

Test dit nog even een keer uit s.v.p.

Mvg,

Paul Scholten

Admin./Awekas Nl.

• Hallo

"too many requests - try again later" betekent dat waarden meer dan 5 minuten pauze zijn verzonden. We hebben nu een beveiliging geïmplementeerd waarmee waarden slechts om de vijf minuten kunnen worden verzonden. Als een andere poging wordt gedaan om een gegevensoverdracht binnen 5 minuten te verzenden, wordt het bericht geweigerd en wordt het bericht weergegeven.

Er is nu een mogelijkheid om elke 30 seconden gegevens te verzenden. Deze mogelijkheid wordt "AWEKAS Fastlink" genoemd. Dit wordt momenteel alleen geïnstalleerd in de AWEKAS-brug en ontgrendeld voor gebruikers van AWEKAS Stationsweb. Werner Krenn zal binnenkort de functie gebruiken in WSWIN. Weerweergave heeft de informatie van ons ontvangen. Van Weerweergave Ik heb geen feedback. De activeringscode van Fastlink is te vinden op de pagina met instellingen van het AWEKAS Stationsweb.

Vertaling met Google Translator ..

• Dag Paul,

Bedankt voor de info.

Zojuist even getest of weerrapport nu wel verzonden werd, maar kreeg zelfde melding weer.

Normaal duurt het even bij ftp upload om zo'n melding terug te krijgen.

Maar hier klik op de kop verzenden, binnen de seconde al de melding too many requests.

Maar ik blijf dagelijks proberen.

Groet,

Wim