You are not logged in.

Dear visitor, welcome to AWEKAS Forum.

If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page (write or reply to a post, see a picture, download a file...), you should consider registering. Please use the registration form or "Register" in the menu at the top of this page. You could also read more information about the registration process.

If you are already registered, please login here or use "Login" in the menu at the top of this page.

warning If you have an AWEKAS account (for your weathersoftware or weather report) , it's NOT the same as this forum registration! warning
It is possible to use the same username and password for your two accounts, if not already used, but you have two different accounts.

Please read carefully the following threads about installation of a weather station as well as data quality system

For an easy and homogeneous forum use by all, please follow the advice given in How to request help and assistance on this forum and if you want open a new thread that How to write the title of your request, question... Thank in advance, it will allow to everbody to take advantage of AWEKAS Forum as better as possible and find more quickly an answer to his question in this way.
For finding an answer to your question and before opening a new thread, do not forget to use also the very powerful and pratical function "Search" in the top right corner of this page.

othi

Administrator

• "othi" started this thread

Occupation: IT Techniker

• Send private message

1

Sunday, March 25th 2012, 5:10pm

Problem Statistik

Zur Zeit gibt es ein Problem bei den 24 Stunden Grafiken. Die daten werden zwar korrekt gerspeichert aber nicht angezeigt. Der Fehler liegt in der Anzeigeroutine. Bitte etwas Geduld bis zur Behebung. Das Problem ist etwas Kompliziert.

Alternativ könnt ihr einstweilen über das Archiv (das sich noch in der Erprobung befindet - aber funktioniert) ausweichen. URL: www.awekas.at/de/archiv.php?id=XXX

als XXX eute id eintragen.
---------------------------------------------
Othmar Gattringer
CEO - Betreiber von AWEKAS
für Supportanfragen geben sie bitte immer ihre Stationsbezeichnung und AWEKAS ID an
for each support request please add your station name and AWEKAS ID

Ostrong

Professional

• "Ostrong" has been banned

Occupation: Beamter i. R.

• Send private message

2

Sunday, March 25th 2012, 6:25pm

Bei einzelnen Stationen sieht man aber schon den Verlauf, z.B. Haruckstein (amigo36). Was hat der, was wir anderen nicht haben?
http://www.awekas.at/de/instrument.php?id=8177
Karl
id=4601

Ostrong

Professional

• Send private message

3

Sunday, March 25th 2012, 6:41pm

Ich glaube, ich habe was gefunden. Bei allen Stationen, die freiwillig (Nachtsparer X( ), oder unfreiwillig wegen Verbindungsproblemen (Haruckstein) eine Datenlücke aufweisen, bei denen läuft die Kurve weiter. Die Vergleichskurve fehlt aber im qualcheck.
Karl
id=4601

othi

Administrator

• "othi" started this thread

Occupation: IT Techniker

• Send private message

4

Sunday, May 27th 2012, 9:26am

? Das Problem besteht doch schon lange nicht mehr. Oder doch? Also ich seh keins...
Othmar Gattringer
CEO - Betreiber von AWEKAS
für Supportanfragen geben sie bitte immer ihre Stationsbezeichnung und AWEKAS ID an
for each support request please add your station name and AWEKAS ID

5

Thursday, May 31st 2012, 9:11pm

Datenübertragung Problem!

...doch, doch man schaue mal bei meiner Station und dies des öftern... ?( :evil:
http://www.awekas.at/de/archiv.php?id=7895

salve
Edy

und bei meiner Nachbarstation auch..???
http://www.awekas.at/de/archiv.php?id=8015

This post has been edited 2 times, last edit by "Ostrong" (Jun 1st 2012, 3:26am)

Ostrong

Professional

• Send private message

6

Friday, June 1st 2012, 3:28am

Und was hältst du davon?

http://www.awekas.at/de/archiv.php?id=%208177

Datenlücken wird es immer wieder geben, wenn die Übertragung nicht funktioniert. Dafür kann aber AWEKAS nichts.
Karl
id=4601

7

Saturday, June 2nd 2012, 3:38pm

Und diese Datenlücken sind entstanden, da jeden Tag Gewitter gemeldet wurden und unter Tags niemanden zu hause war!
Und dadurch alles Abgeschalten Wurde.
ID 8177

Ostrong

Professional

• Send private message

8

Saturday, June 2nd 2012, 5:08pm

Das damalige Problem war ganz anderer Natur und hat mit aktuellen Datenlücken nichts gemeinsam.
Als Detektiv würde ich jetzt vermuten, dass unser amigo36 als Hermes wieder auferstanden ist.
Welcome back!
Karl
id=4601

Ostrong

Professional

• Send private message

9

Saturday, June 2nd 2012, 5:16pm

Es war eindeutig mein Fehler

Ich hätte damals Bildschirmausschnitte machen sollen und keine links. Damals hat man das noch gesehen, aber im Nachhinein ist es nicht mehr nachvollziehbar und ich hatte mich offenbar von Hubertens linksucht anstecken lassen. Ich gelobe Besserung. :hail:
Karl
id=4601

10

Saturday, June 2nd 2012, 5:35pm

Soll ja kein problem sein!
Für mich ist es zuviel Risiko bei Labilen Wetter es laufen zu lassen , wenn niemand da ist!
Mein Slogan ist: Sicherheit geht bevor!
Ja Ostrong aus Amigo wurde Hermes :-)
ID 8177